Články

Zimní tábor na Severáku pořádaný T.J. Sokol Praha Královské Vinohrady

Autor příspěvku: Darina Tvrdíková

Vložil: Darina Tvrdíková dne: 05.02.2006 14:18:23

Příprava zimního tábora není nic jednoduchého, a tak jsme byli opravdu rádi, když jsme se ve středu 25. 1. po spoustě příprav konečně sešli i se cvičiteli a dětmi z jiných jednot u autobusu a vyrazili směr Jizerské hory, chata Severák. Díky řádící chřipce nás jelo méně než bylo původně v plánu, ale přesto se zúčastnilo a s sebou si odvezlo dobrou náladu a spoustu zážitků 11 dětí a 7 dospělých.

Prvním testem tábornické zdatnosti byla doprava zavazadel od autobusu do 200 m vzdálené chaty. Při tom nám pomohly sáňky, vypůjčené na chatě. Děti mezi tím objevily jeskyni, ze které si udělaly bunkr a bylo velice obtížné je dostat do chaty na večeři. Samozřejmě hned po večeři chtěli všichni opět ven a započali se stavbou iglú. Teprve hluboká tma a mráz nás zahnali do postelí a po takovém množství zážitků bylo velmi obtížné některé děti uspat, ale nakonec se to povedlo.

Druhý den čekal na děti na stole v jídelně dopis od sněžného muže Yettiho, který se s nimi chtěl skamarádit. Tak začalo usilovné vymýšlení textu dopisu, ve kterém chtěly děti Yettiho nabídku přijmout. Vymyšlení muselo být ale odsunuto na později, protože byl čas jít s lyžemi ven a rozdělit družstva. Děti jsme rozdělili na dvě skupiny, zdatnější šly již odpoledne na velký vlek, ostatní zůstaly na vleku dětském. V podvečer na nás ještě před večeří čekala hra, při které si děti procvičily paměť, po večeři se zase všichni dožadovali jít ven pokračovat ve stavbě iglú. Teprve když děti konečně usnuly, mohli jsme začít s přípravou výletu na druhý den. Dostali jsme totiž od Yettiho další dopis. Psal, že jestli chceme, počká na nás další den u rozhledny Královka. Bylo tedy třeba vymyslet úkoly, které by dětem cestu za Yettim zpříjemnily. Ačkoliv jsme byli po celém dni unaveni, při vymýšlení úkolů jsme se všichni krásně pobavili a nasmáli.

Další ráno hned po snídani jsme vyrazili na cestu za Yettim. Co se ale nestalo! Yetti na nás na Královce nečekal, nechal nám tam pouze odměny pro děti a další dopis, ve kterém bylo napsáno, že se zalekl množství lidí, kteří u rozhledny byli, ale že další den už na nás určitě počká, vyznačí nám cestu ke svému doupěti a slíbil, že už neuteče. Dali jsme si tedy na Královce čaj a pospíchali domů na oběd. Po cestě jsme ale zjistili, že děti vynechaly dva úkoly, které měly po cestě za Yettim plnit. Jen jestli to nebyl důvod, proč Yetti utekl? No, to už se asi nedozvíme...

Bohužel jsme se z výletu vrátili dost pozdě a nestihli jsme oproti původnímu plánu denní lyžování. Někteří odvážlivci se proto vydali na večerní lyže, jiní se pokoušeli dostavět to iglú, na kterém bylo stále co vylepšovat, a někteří dokonce závodili na lopatách.

V sobotu nás čekal velký den, proběhly závody ve slalomu. Snažily se úplně všechny děti, medaile, které získaly, byly tedy opravdu zasloužené. A pak přišla ta chvíle, kdy jsme šli hledat Yettiho. Opravdu nám cestu vyznačil, jak slíbil, a dokonce ani neutekl a čekal na nás. Děti se ho z počátku bály, ale poté, co se osmělily, zazpívaly mu jeho oblíbenou písničku. Kdybyste jí náhodou neznali, tak je to tato: „Běží Yetti k Liberci, nese pytel sněhu. Děti za ním poběží, ať nezlomí si nohu.“ Děti Yettiho pozvali i na večeři. Ještě před ní Yetti rozdal dětem medaile a diplomy za závody ve slalomu a také on jim přinesl nějaké odměny. Bohužel bylo Yettimu v jeho kožichu příliš horko, musel nás proto opustit ještě před večeří. Ale myslím, že děti byly z něho i tak nadšené.

Po večeři šli zájemci o noční lyžování lyžovat, ostatní děti bobovaly. Vedoucí začali mezi tím všechno pomalu balit, abychom v neděli dopoledne ještě mohli uspořádat závody na lopatách a  po obědě čekat na autobus zpět domů.

Myslím, že se nám celý tábor vydařil, sluníčko nám přálo a neodradily nás ani problémy s ubytováním a stravováním. Ráda bych proto tímto poděkovala všem, kdo s námi byli a podíleli se na vytvoření programu a hlavně pohodové atmosféry celé akce, ať už to byli cvičitelé, rodiče nebo v neposlední řadě Yetti. Těším se na všechny zúčastněné i jiné zájemce na našich dalších akcích nebo třeba ve cvičení.