Hodnocení a reakce na článek

Vaše jméno a kontakt:
Text:
Kontrolní otázka:
Jaký je součet jednotlivých číslic u čísla 215 ?

Články - Všesokolský slet

Korálky aktuálně

několik poznámek k metodice nácviku

Autor příspěvku: Jana Pechmanová

Vložil: Milan Sobota dne: 07.03.2006 23:44:02

Vážené a milé cvičitelky, které nacvičujete skladbu Korálky,


srdečně Vás zdravím a pevně věřím, že i když se zima ještě nechce vzdát, daří se Vám rozsvítit si své vlastní sluníčko v duši.

Mám nesmírnou radost z nahlášených počtů cvičenců pro naší skladbu. Když jsem se na předvedení sletových skladeb v prosinci minulého roku loučila s autorem hudby panem Milanem Dvořákem, se skromností sobě vlastní řekl, že ta hudba docela sedí a skladba, že už bude žít svým životem. Měl pravdu, Korálky se kutálejí po republice a snad i čísla cvičenců svědčí o tom, že se jim žije pěkně.

Do sletu nám zbývají necelé čtyři měsíce. Měla jsem možnost být na pár místech při nácviku a s radostí mohu konstatovat, že se Vám nácvik skladby daří. Každý nácvičný sraz má z pochopitelných důvodů vymezený čas, není tedy mnoho prostoru na povídání. Proto mi dovolte touto cestou pár poznámek, které by Vám mohly pomoci při Vaší práci.

  1. 2.oddíl, věta A, III.-VI.takt, obr.5,6 - rodič drží dítě při letadélku na míči v podpaží dlaněmi vzhůru.


  1. 2.oddíl, věta B,V.-VI.takt, obr.10,11 - naučte děti, aby při „malá rybka“ seděly ve dřepu, hlava v předklonu (na ploše budou vidět jen jejich žlutá záda), rodiče v té době sedí vzpřímeně na míči.


  1. 2.oddíl, věta C,V.-VI.takt, obr.14 - při pohupech na míči rodič v sedu na míči přiblíží nohy k sobě, dítěti pak nebude „propadávat“ zadeček.


  1. 2.oddíl, věta C,VII.-VIII.takt - jsou dvě možnosti. Děti malého vzrůstu, které by měly problém s vylezením na míč za zády rodičů, mohou rodiče v uchopení v podpaží postavit rovnou na míč vpravo vedle sebe a dopomoci jim přejít do pozice obr.16 viz popis. Děti většího vzrůstu slezou z míče dle popisu a rodič jim dopomáhá vylézt na míč opět uchopením pravou rukou dlaní nahoru v podpaží.


  1. 2.oddíl, věta D,I.takt, obr.16,17 - při výdrži na míči rodič drží dítě v podpaží, palce směrem k hlavní tribuně.


  1. 5.oddíl, věta B,V.-VI.takt, obr.46 - ve chvíli, kdy všichni rodiče drží míč nad hlavou, vysvětlete dětem, že je to pro mámu-tátu velká tíha a že jim musí pomoci a podepřít je (třeba je tím zaměstnáme a nebudou mít chuť jít na „vycházku“ po ploše).


  1. 5.oddíl, věta C,III.-IV.takt, obr.49, 50, 51 - při „zajíci“ doporučte rodičů, ať se v sedu na míči vysunou trochu dopředu (nohy bude mít rodič dále od míče), vznikne tak větší volný prostor pro hlavu dětí a zamezíme stavění dětí hlavou na míči. Zpočátku, než se děti naučí „vyhodit skrčené packy do vzduchu“, držte jim je ve skrčení úchopem za holeně.


  1. Výchozí postavení na „bublinu“ obr.52 - upozorněte rodiče, že pro správný efekt na ploše je třeba se nejdříve ve vázaném kruhu těsně semknout kolem míčů a děti ať se v držení postaví před své rodiče, na ploše budou vidět červené středy (míče) a modrý okraj (rodiče), bíložluté děti se objeví až při nafukování bubliny, které musí být dostatečně rychlé, aby se bublina tvořená 24 páry včas nafoukal a mohla „poletovat“. Máme nejmenší cvičence a právě tímto rychlým „nafouknutím“ bubliny během pár vteřin zaplníme celou plochu (jednotlivé bubliny se budou téměř dotýkat). Nebojte se, je to vyzkoušené, stačíte to.


  1. 6.oddíl, VI.takt - na „bum“ rodiče dělají dřep a děti skočí nebo se rozběhnou k míčům.


  1. 7. a 8.oddíl - dodržujte popis. Volný pohyb po ploše = zdánlivý nepořádek, kutálení = menší nepořádek, obr.55 = náznak pořádku a navlečené Korálky obr.60, CH.010 = úžasný pořádek! Věřím, že se nám to povede.


Všem Vám držím palce a přeji příjemné dny s přicházejícím jarem.

Jana Pechmanová

Hodnocení článku:

8pozn. 5 hvězdiček - nejlepší
0
0průměrné hodnoceni:
05
0
Počet hlasů 8

Diskuse k tomuto článku:

Přidejte diskusní příspěvek zde

Počet příspěvků 0.